سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

نورپردازی موثر در نمای ساختمان

 

نور در طراحی ساختمان نقش مهمی ایفا می کند. در واقع نورپردازی نمای ساختمان ، یکی از اصول طراحی نما محسوب می‌شود. در هر حال قرار نیست یک نمای زیبا را در تاریکی پنهان کرد. بنابراین بسیار مهم است که نمای ساختمان در شبانه روز قابل رویت باشد. علاوه بر اینها، نما نباید موجب شود فضای داخل ساختمان تاریک شود. بنابراین هنگام نورپردازی باید به نور خورشید در طول روز برای روشنایی نما و فضای داخل خانه توجه شود. در طول شب نیز این رنگ بندی یا نوع متریال است که مشخص می کند تا چه اندازه ساختمان در تاریکی دیده شود. اما در هر حال می تواند نورپردازی خاصی نیز برایش در نظر گرفت.

Corona Renderer یا کورونا رندر چیست؟

Corona Render یکی موتور دوگانه Biased and UnBiased Rendering بر پایه قدرت پردازنده مرکزی است. Corona دوگانه است. پس سرعت و انعطاف را از موتورهای Biased render و کیفیت و سادگی را ازUnBiased render بدست آورده است. این موتور توسط ondra karlik در سال 2009 توسعه داده شده است. شما با کمک این پلاگین میتوانید به راحتی یک فضا را طراحی کنید و از کیفیت بالای آن لذت ببرید. پارامترهای سنگین و تنظیمات نور، متریال، شدت فوتون و …، همگی مواردی بود که شما موقع رندینگ کردن با آن درگیر بوده اید که در کورونا همه پارامترهای سنگین حذف شده است و این یک مزیت نسبی برای کورونا محسوب میشود.

کاربرد های کورونا رندر

1- نورپردازی

این موتور رندر نورهای جداگانه مخصوص خود را دارد.LIGHT ,sun light, ies ,نورهای sky همگی از جمله ابزارهای نورپردازی کورونا رندر هستند و میتوان بدون کمترین پیچیدگی از آن استفاده کرد و این منابع نور کم، فرایند نورپردازی را آسان خواهد کرد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.