پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۰۳

استفاده از مواد آنتی باکتریال در فضای بیمارستان پس از کرونا

 

با توجه به خطرزا بودن محیط های درمانی و بهداشتی باید به متریال استفاده شده در این محیط ها توجه دوچندانی داشت. در نقاط و سطوح تماس افراد با اشیاء مانند آسانسورها ، دستیگره ها ، نرده ها و میله ها ضرورت استفاده از مواد آنتی باکتریال به شدت احساس می شود. برخی کارخانه ها حتی اقدام به تولید کف پوش ها ، رنگ ها و مبلمان آنتی باکتریال کرده اند که کاربرد اصلی این مواد می تواند در بیمارستان ها ، درمانگاه ها و محیط های درمانی باشد.

یکی از نکات مهمی که در طراحی داخلی بیمارستان پس از کرونا می توان به آن اشاره داشت ، استفاده از وسائل ساخته شده از مس است! مخصوصا اگر وسیله برای لمس مستقیم ساخته شده است ( مانند دستیگره در ها ). مس مدت هاست که به عنوان عنصری با خواص آنتی باکتریال شناخته شده است و در سطوح و نقاط تماس از آن استفاده می شود؛ اگر چه استفاده از مس می تواند باعث افزایش هزینه ها شود اما اگر این هزینه به قیمت جلوگیری از شیوع بیماری های شایع باشد، قطعا ارزشش را دارد.

در کنار مواد آنتی باکتریال استفاده از وسائل هوشمند و الکترونیک مانند در های اتوماتیک و یا شیر های آب خودکار ، می تواند سهم بسزایی در کنترل هزینه ها و نیز کنترل بیماری ها داشته باشد؛ آینده مجسم بیمارستان ها در ذهن معماران قطع به یقین مملو از وسائل این چنینی است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.